Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obec a ochrana životního prostředí z pohledu práva
Světlý, Josef ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce) ; Franková, Martina (oponent)
Obec a ochrana životního prostředí z pohledu práva Abstrakt Hlavním cílem této práce je poukázat na důležitost role obcí v procesech ochrany životního prostředí. Jak by mělo být z práce patrné, oblast ochrany životního prostředí v poslední době prochází vcelku dynamických vývojem ať již v oblasti legislativní či judikaturní a obce jsou nuceny na tento vývoj také reagovat. Obsahem první kapitoly je vymezení pojmu životního prostředí a subjektivního práva fyzických a právnických osob na příznivé životní prostředí, zejména s ohledem na problémy, které se objevily v souvislosti s otázkou, zda subjektivní právo na příznivé životní prostředí náleží i právnickým osobám či nikoliv. Součástí první kapitoly je také komparace ústavní úpravy české s úpravami některých dalších evropských demokracií, ze které vyplývá závěr zdařilosti naší ústavní úpravy. Druhá kapitola popisuje obce jakožto subjekty státní správy, jejich dělení a hlavní náplní druhé kapitoly je pak rozlišení samostatné a přenesené působnosti. V druhé kapitole je také poukázáno na fakt, že role obce jako procesního subjektu se rozpadá do třech oblastí a tyto oblasti, ač jsou laickou veřejností často směšovány, stojí na odlišných základech. Třetí kapitola popisuje již konkrétní nástroje, kterými obce působí v různých procesech dotýkajících se životního...
Příklady dobré praxe kariérového poradenství na základních školách
Lisý, Marek ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Tato diplomová práce mapuje kariérové poradenství na základních školách se zaměřením na druhý stupeň. Cílem práce je identifikovat a popsat příklady dobré praxe kariérového poradenství z pohledu kariérového či výchovného poradce základní školy i z pohledu školského systému jako celku. Tento cíl je naplňován v teoretické části popisem inspirativních přístupů ke kariérovému poradenství ve vybraných evropských zemích (ve Finsku, Anglii a Francii). Výzkumná část pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů zkoumá a popisuje práci šesti facilitátorů kariérového poradenství na čtyřech základních školách a jedné střední škole, kteří byli účelově vybráni jako možné příklady dobré praxe. Výstupem práce je detailní vhled do postojů a přístupů ke kariérovému poradenství vybraných respondentů, 36 popsaných aktivit kariérového poradenství, a sada systémových i praktických doporučení pro zlepšení stavu kariérového poradenství na základních školách. Ač je práce zaměřena na základní školy, její výstupy jsou z velké části využitelné také na středních školách.
Didaktické hry ve výuce geografie
Matoušková, Barbora ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím didaktických her v zeměpisu na českých školách. Jejím hlavním cílem bylo nalézt tzv. příklady dobré praxe na školách formou dotazníkového šetření. V úvodu práce je uvedena krátká rešerše literatury a vymezení pojmu didaktická hra dle různých autorů. Hlavní výzkumnou metodou byl elektronický dotazník. Osloveno bylo celkem 72 fakultních škol Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy. Výzkumu se nakonec zúčastnilo 30 učitelů ze základních a středních škol. Dotazník byl členěn na čtyři části, v první části byl zjišťován obecný názor pedagogů na vymezení pojmu didaktická hra. Následující oddíl otázek byl zaměřen na učitele, kteří didaktické hry využívají; v jaké míře hry využívají, v jakých tématech geografie, dále konkrétní příklady her a jejich hodnocení. Třetí oddíl otázek byl určený pro pedagogy, kteří hry nevyužívají a zjišťoval důvody, které jim ve využití her brání. Poslední oddíl otázek se věnoval sociodemografickým charakteristikám výzkumného vzorku. Práce obsahuje vlastní analýzu a interpretaci dotazníkového šetření, včetně grafických výstupů. Výsledky byly dle charakteru otázek zpracovány kvalitativně i kvantitativně. Práce dále obsahuje sborník zeměpisných her, který vychází z výsledků provedeného šetření. Obsahuje celkem 16 didaktických her, včetně...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.